Nehledáme jen klienty, ale partnery, se kterými budeme logistiku e-shopů rozvíjet

_DSC0714-4Zdaleka není pravidlem, že každý, kdo vlastní e-shop, rozumí logistice. Spíš by se dalo říct, že logistika je pro mnoho e-shopů noční můrou. Proč se ale trápit s něčím, s čím si nevíte rady? Obzvlášť, když tu je někdo, kdo vám s logistikou pomůže a vy svůj ušetřený čas můžete věnovat rozvoji e-shopu. Ale jak najít někoho vhodného? Co třeba Olicon, který vám zajistí kompletní poradenství a outsourcing logistiky. Že jste o žádném Oliconu ještě neslyšeli? Nevadí, přečtěte si krátký rozhovor s jedním ze zakladatelů Pavlem Braunerem, který vás seznámí se společností a přiblíží vám, jak vám může ulehčit e-shopový život.

Hned na začátku by nás zajímalo, proč ses rozhodl založit Olicon?

Již dlouho jsme sledovali český a slovenský trh a měli jsme pocit, že outsourcing logistiky tu je velmi opomíjen a ani zde není snaha tuto službu rozvíjet. Když máš začínající e-shop a nemáš moc páru o logistice a marketingu, tak se v tom dost plácáš a nemáš skoro žádnou šanci jít dál. I to je jeden z důvodů, proč tolik e-shopů skončí stejně rychle, jako začalo.

Samozřejmě tu pro nás byla výzva – udělat to jinak než konkurence a s větším přesahem do dalších oblastí podnikání.

S čím tedy Olicon pomůže běžnému českému e-shopu?

V první řadě záleží jaký e-shop máš, jestli začínající, střední nebo velký. Pro ty úplně začínající, jsme schopni vytvořit e-shop přesně na míru, následně nastavit marketingovou strategii, vytvořit logistickou koncepci a vše propojit s tvou vizí e-shopu a nakonec vše outsourcovat v našich skladech. To znamená, že ty jako majitel e-shopu, se nemusíš starat o věci, kterým úplně nerozumíš a naopak se můžeš zaměřit pouze na ty oblasti, ve kterých maximálně svému e-shopu pomůžeš.

Pokud máš střední e-shop, projdeme si všechny tvoje procesy a budeme hledat jejich slabá místa. Jedině tak identifikujeme prostor pro maximální úspory. Dalším krokem je kompletní přenastavení flow a úprava logistické i distribuční strategie. Samozřejmě i v tomto případě se zabýváme outsourcingem celé logistiky.

U velkých e-shopů se zaměřujeme zatím jen na logistické a marketingové poradenství a pomáháme s vedením a realizací logistických projektů (identifikace, automatizace, layouty hal atd.).

Globálně se dá říct, že e-shopu pomůžeme:

  • s internetovým marketingem tak, aby byl e-shop vidět ve vyhledávačích
  • s vytvořením logistické strategie tak, aby byl e-shop blízko svým klientům
  • s optimalizací procesů tak, aby byly maximálně efektivní
  • a s kompletním outsourcingem logistiky k nám do skladů

Dejme tomu, že mám malý e-shop a prodávám svoje vlastní výrobky a logistika je pro mě velká neznámá. Nosím balíky na poštu. V čem je tenhle způsob špatný a jak byste mi konkrétně pomohli?

Nedá se říct, že tento způsob je špatný, jen je málo efektivní a neposouvá tě dál. Spoustu majitelů ti řekne: „já si to dělám všechno sám a tak nemám žádné náklady“. Je si ale potřeba uvědomit, že i čas něco stojí a čas, který strávíš cestou na poštu, nevěnuješ svému podnikání. Stejně tak skladování doma v obýváku, je „levné“ řešení, ale zbytečně si ubíráš prostor pro relaxaci nebo rodinu. A jaké místnosti zabereš pro balíky, až budou růst objednávky?

Naším cílem je ti dát čas a prostor. Navíc chceme rozšířit tvou síť a dostat tě co nejblíže ke klientům a přitom optimalizovat tvoje náklady. Nezapomeň na to, že jako malý e-shop máš úplně jiné ceny za dopravu, obaly atd. než my.

A co když mám poměrně velký e-shop a logistiku zvládám dobře. I tak mi nabídnete něco lepšího?

I když logistiku zvládáš velmi dobře, nesmíme zapomenout na to, že logistika je dynamický obor a aplikování změn je nutností pro efektivní řetězec. V logistice nenalezneš globální optimum, ale jen lokální a pak už je jen otázka, zda zlepšování dalších podprocesů přinese dostatečný přínos proti vynaloženým nákladům. Určitě ti můžeme pomoci s outsourcingem procesů, které ti nepřináší zisk nebo kterými se nechceš zabývat – například vratky. Další oblastí, se kterou ti pomůžeme, je optimalizace flow v oblasti automatizace procesů a identifikace zboží.

Je nějaký e-shop, který se pro vaše řešení nehodí?

Nehodí je asi příliš silné slovo. Hledáme partnery, se kterými nás bude spolupráce bavit a se kterými nalezneme společnou řeč, jak jejich projekt rozvíjet. Zatím se nezabýváme příliš velkými a těžkými věcmi, ale pokud bude zájem, dokážeme se přizpůsobit a vymyslet, jak dělat i takový e-shop. Takže omezení asi není. Naší mantrou je osobní a individuální přístup, takže pokud nás to bude bavit, jdeme do toho.

Chci vás kontaktovat. Jak bude vypadat první schůzka s vámi? Co vás všechno bude zajímat o mě jako klientovi a mém e-shopu?

Záleží opět na velikosti e-shopu, ale obecně nás bude zajímat: co děláš, jak to chceš dělat, jak máš omezené zdroje, kolik děláš zásilek, jak vypadají zásilky, s kým řešíš distribuci, jaké máš skladové prostory. Zkrátka obecné otázky o projektu. Následně se pobavíme o tom, co od nás budeš chtít. Na základě toho stanovíme cenu na definovaný projekt. Jednotnou cenu za outsourcing (za odeslanou objednávku) nebo za projekt.

Dobře schůzku máme za sebou. Co mě jako e-shopistu bude čekat dál? A za jak dlouho uvidím nějaké výsledky?

To záleží, na čem jsme se dohodli. Outsourcing je skvělá cesta jak optimalizovat logistiku a náklady s tím spojené. V závislosti na velikosti e-shopu se pak samozřejmě mění i doba úspěšné implementace. V prvním kroku k tobě přesuneme náš tým, abychom se naučili vše o tvých procesech, a teprve pak stanovíme harmonogram. Nikdy nechceme našeho klienta ohrozit výpadkem, a proto vše velmi důkladně testujeme.

Snažíme se minimalizovat tvé náklady v rámci propojení systémů, a proto individuálně připravujeme všechny převodové můstky, což samozřejmě stojí taky nějaký čas.

Pokud jde o projekt, tam vždy stanovíme harmonogram projektu a jedeme podle něj.

Nabízíte řadu služeb, můžu chtít jen některé? Třeba jen využít vašich skladů nebo pomoci s webem e-shopu. Jak to funguje?

Samozřejmě je jen na tobě, co si vybereš. Proběhne první setkání, kde si o všem popovídáme a následně si řekneme, co a jak dál a stanovíme cenu za službu. Jak už jsem zmiňoval, razíme individuální přístup, a proto nechceme nikoho tlačit do žádných krabicových řešení.

ZDROJ: ELOGISTIKA.INFO

Cookies a GDPR.

Tato webová stránka používá cookies k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.